Monday 3 June 2013

Kenapa Harga Emas Semakin Jatuh



Khayalan Luar Biasa Yang Popular Dan Kegilaan Pelabur Emas .Merupakan pencorak pasaran emas yang paling tua didalam buku pedagangan komoditi emas. Dimana emas yang suatu dahulu satu aset yang penah dipinggirkan tiba-tiba menjadi kegilaan ramai dan harganya kian meningkat.

Harga aset yang semakin meningkat menarik pelabur baru, yang pelaburannya menjulangkan harga yang lebih tinggi.

Oleh kerana kenaikan harga, pelabur mencipta penjelasan yang menarik untuk mengapa harga aset semakin meningkat, ada yang mungkin mempunyai asas yang kukuh sebenarnya.


Harga terus meningkat, lebih ramai pelabur tiba, dan membeli mereka mendorong harga lebih tinggi.Tidak lama kemudian, cerita-cerita yang menjelaskan kenaikan harga awal mendapatkan berulang selalu sehingga mereka mula dianggap sebagai fakta.

Harga meningkat lebih jauh. Lebih banyak pelabur mendengar cerita, dan percaya kepada mereka, dan tergesa-gesa untuk mendapatkan di atas tindakan itu. Dan sebagainya.


Pada satu ketika, bagaimanapun, bagi mana-mana beberapa sebab - sering kerana bekalan aset meningkatkan radikal sebagai tindak balas kepada harga yang tinggi - pecah ejaan.

Walaupun "cerita" itu pula tidak berubah, permintaan untuk aset tidak lagi melebihi bekalan, dan harga turun.


Pada mulanya, para pelabur  mencorakkan penurunan harga sebagai turun naik sementara - " sebagai Peluang membeli" Kemudian, apabila harga jatuh lagi, mereka mencari penjelasan sementara dan sebab. Mereka juga sering mula menuding jari - menyalahkan individu, organisasi, atau konspirasi untuk penurunan harga, apa-apa tetapi teori bahawa "cerita" mereka membeli ke mungkin tidak benar.

Harga menurun mengurangkan permintaan bagi aset - Siapa yang mahu membeli sesuatu apabila harga mungkin jatuh?

Permintaan dikurangkan kemudian menyebabkan harga jatuh lebih, yang selanjutnya mengurangkan permintaan. Dan sebagainya.


Akhirnya, apabila semua kelopak telah jatuh di luar meningkat, harga aset yang biasanya berakhir kira-kira kembali di mana ia bermula. Dan orang-orang yang membeli ke dalam cerita - teori bahawa sesuatu yang "berbeza kali ini," bahawa aset ini adalah khas - perlu memujuk diri mereka dengan belajar dari pengalaman mereka.

Lebih sedekad yang lalu, aset yang telah terpaku pelabur lebih daripada yang lain adalah emas.

Pada awal tahun 2000, selepas hanyut kepada dua dekad rendah di bawah $ 300 satu auns, harga emas mula menjalar lebih tinggi. Pada mulanya, mereka yang telah dihasut oleh emas dalam 20 tahun-tahun sebelumnya hanya mempunyai harapan mereka putus-putus masih ragu-ragu. Secara beransur-ansur, bagaimanapun, seperti emas disimpan berarak lebih tinggi, mereka menjadi orang yang beriman.


Tidak berkesudahan pasaran beruang Gold adalah akhirnya lebih, cerita pergi. Emas kini akan meneruskan trend yang biasa ke atas. Emas, satu-satunya yang benar "simpanan nilai" dalam dunia wang kertas, akan meningkatkan kekayaan pemiliknya 'sementara stok, bon, hartanah, wang tunai, dan lain-lain kelas aset popular memusnahkannya. Emas mempunyai bekalan semula jadi terhad. Emas adalah di luar jangkauan campur tangan ahli politik.

The "hyper-inflasi" mata wang kertas yang disebabkan oleh ketakutan "wang-percetakan" kerajaan-kerajaan di dunia akan menjadi seperti apa-apa untuk emas kerana nilai wang kertas runtuh, harga emas akan melambung tinggi, dan mereka yang telah melabur nasib mereka dalam berkilat, tetap, elemen yang diingini akan mewarisi bumi.

Malangnya ...

Dalam beberapa bulan kebelakangan ini, harga emas telah mabuk.

Seperti baru-baru enam bulan yang lalu, penganalisis telah meramalkan bahawa emas akan melonjak kepada $ 2,000, $ 3,000, $ 5,000, atau lebih, dan ramalan-ramalan ini sedang diambil serius.

Kerana masa depan ini adalah jelas:

Kerajaan-kerajaan dunia telah pencerobohan "mencetak wang."

Tidak lama kemudian, suatu hari nanti, inflasi akan meningkat, nilai wang kertas akan runtuh, dan harga emas akan skyrocket.

Dan, mungkin, suatu hari nanti, yang akan benar-benar berlaku.

Tetapi ia tidak berlaku lagi.

Kerajaan telah melakukan pencerobohan "mencetak wang" untuk lima tahun sekarang. Tetapi, seperti ramai pakar ekonomi dihormati mencadangkan ia akan, inflasi kekal amat lemah.

Kerajaan di Jepun, sementara itu, telah meminjam pencerobohan dan mencetak wang untuk lebih daripada dua dekad. Dan, walaupun di Jepun, inflasi masih sangat rendah (pada hakikatnya, masalah besar di Jepun adalah deflasi, tidak inflasi.)

Jadi beberapa retak menunjukkan dalam cerita yang beriman emas telah memberitahu diri mereka untuk tempoh lima tahun yang lalu.


Penuruan menjunang harga emas baru-baru ini  juga boleh membuktikan untuk menjadi "peluang membeli," sekurang-kurangnya buat sementara waktu. Dan cerita yang baru-baru ini mendorong harga emas kepada hampir $ 2,000 auns boleh lagi masuk gelombang baru pelabur, memandu harga yang lain kenaikan besar dan tinggi.


Tetapi pada satu ketika, melainkan jika ia benar-benar adalah "yang berbeza kali ini," harga emas mungkin akan jatuh dengan mendadak dan kekal ke bawah. Dan kemudian demam emas benar-benar akan putus.

Dalam kes anda telah membeli ke dalam cerita bahawa harga emas sentiasa naik, kita lihat carta di bawah.




Yang pertama menunjukkan harga emas sejak tahun 1970-an. Seperti yang anda boleh lihat, hubungan cinta pelabur sementara dengan emas adalah perkara baru. Dan perkataan utama ada "sementara."



Ia juga penting untuk melihat trend harga jangka panjang emas dari segi inflasi diselaraskan. Selepas pelarasan bagi inflasi, anda boleh melihat emas yang telah secara amnya tidak berada dalam aliran lebih tinggi sejak 40 tahun yang lalu. Sebaliknya, yang terbaik, dalam jangka panjang, ia telah umumnya diadakan nilainya - selagi anda membeli apabila ia diniagakan pada atau di bawah sekitar $ 400 auns. Seperti yang anda juga boleh melihat, secara disesuaikan dengan inflasi, emas telah tidak kembali tinggi euphoric ia melanda sekitar tahun 1980, pelabur kali terakhir sementara jatuh cinta dengan emas





Harga emas sejak tahun 1960-an, diselaraskan dengan inflasi.


Business Insider, St. Louis Fed


Dan maka ia adalah penting untuk membandingkan prestasi emas sepanjang tempoh ini dengan prestasi aset-aset lain - seperti saham. Seperti yang anda boleh lihat di dalam carta di bawah, setelah mengambil kira inflasi, atas dasar harga yang tulen, prestasi saham-saham dan emas telah sama.




Business Insider, St. Louis Fed


Harga emas inflasi (merah) dan S & P 500 harga inflasi (biru)

KENAPA PELABURAN SAHAM ADALA LEBIH BAIK DARI EMAS





Tetapi ada satu perkara yang penting untuk diingati. Tidak seperti pelabur emas, pelabur saham tidak hanya mendapatkan pulangan daripada harga.

Mereka juga akan mendapat pulangan daripada dividen.

Pembayaran dividen kepada S & P 500 sejak 40 tahun yang lalu telah menambah sekurang-kurangnya 3% daripada prestasi setahun. Menambah pulangan yang kepada prestasi harga, dan anda akan melihat bahawa walaupun selepas baru-baru ini kenaikan harga emas, dan walaupun selepas prestasi buruk pasaran saham selama 13 tahun yang lalu, pulangan saham telah meninggalkan pulangan emas di atas tanah.

Dan saham, ia harus diperhatikan, juga memberi perlindungan terhadap inflasi.

Stok adalah aset yang sebenar. Terima kasih kepada dividen mereka dan aliran pendapatan, mereka melindungi pelabur jangka panjang terhadap "kehinaan" wang kertas. Terima kasih kepada kejayaan kapitalisme pasaran bebas, mereka juga biasanya, dalam agregat, memberikan pulangan jangka panjang yang ketara lebih daripada inflasi. Jadi mereka menyediakan hampir segala-galanya bahawa emas sepatutnya memberikan - dan kemudian beberapa.

Mengenai sahaja senario di mana emas tetap akan mengatasi saham akan 1) keadaan di mana permintaan industri kekal mengatasi bekalan, atau 2) kejatuhan tamadun, di mana kapitalisme dan hak harta pasaran bebas hancur dan kerajaan jatuh. (Dan utiliti emas pada masa akan datang ini dahsyat juga mungkin terbuka untuk soalan.)

Jika pelabur-pelabur benar-benar berfikir salah satu daripada kedua-dua perkara yang mungkin berlaku, maka, ya, mereka mungkin baik dinasihatkan untuk memiliki banyak emas.


Jika mereka tidak, bagaimanapun, mereka boleh mempertimbangkan kemungkinan bahawa ia tidak, sebenarnya, "berbeza kali ini" dan bahawa harga emas akhirnya akan datang runtuh sepanjang jalan kembali ke bawah.

*Minta Maad saya tak akan turunkan Artikel ini..( You All Penjual Emas ni Banyak Menipu)

SEE ALSO: Check Out This 800-Year Chart Of Gold Prices

1 comments:

Anonymous
at: 29 July 2013 at 00:52 said...

Nice post... sums all almost all about Gold.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

Theme images by andynwt. Powered by Blogger.

Blog Archive

 

© Red Hibiscus, All Rights Reserved
Design by Dzignine and Conceptual photography