Monday 3 June 2013

Tujuh Cara Untuk Beritahu jika emas anda adalah palsu

Pasa tahun 2005  , satu bar 400 auns tulen emas berharga $ 220.000



 Hari ini, bar yang sama adalah bernilai $ 667,700. Dalam masa tujuh tahun harga emas telah melonjak sebanyak 203%.

Tetapi ia bukan daya tarikan yang kekal dengan emas yang telah meningkatkan harga. Dengan tahap yang semakin meningkat di seluruh dunia yang tidak menentu, risiko inflasi memuncak dan kesangsian kerajaan, orang yang mendesak untuk emas terutamanya sebagai insurans.

Menurut Majlis Emas Dunia, tahun 2011 menyaksikan bar emas dan syiling mencapai hampir 77000000000 $ dalam jualan, berbanding 2002 yang $ 3.5 bilion. Dan pada bulan November sahaja, jualan Mint AS yang popular American Eagle syiling melonjak 131% ekoran pilihan raya.

Dengan pasaran untuk emas semakin meningkat pada kadar yang demam, kini ia lebih penting daripada yang pernah tahu bahawa emas adalah perjanjian-terutama sebenar dengan harga emas yang ingin memecahkan $ 2,000 tanda dalam tahun baru.  


 Berikut adalah mengapa ...

Pemalsuan emas adalah perkara baru. Malah, hanya baru-baru ini terdapat laporan bar emas palsu dari China beralih di New York. Sebaliknya emas, pusat-pusat mereka telah disumbat dengan tungsten.

Tetapi yakinlah terdapat beberapa kaedah yang anda boleh gunakan untuk mengurangkan risiko berakhir dengan emas palsu. Ada yang mudah, cepat dan murah. Lain-lain adalah lebih rumit, terperinci, dan tidak begitu mudah diakses.

Berikut adalah tujuh cara untuk mengetahui jika emas yang anda sendiri adalah benar:

Ujian Emas palsu # 1: Saiz

 Sama ada kita bercakap mengenai duit syiling, wafer, atau bar, pengeluar barang-barang ini biasanya mempunyai sangat beret standard. Jadi sedikit penyelidikan pergi jauh untuk memastikan anda mendapat apa yang anda harapkan.

Mengetahui apa dimensi sebenar item yang perlu, kemudian membandingkan mereka dengan apa yang anda ada.

Untuk melakukan ini, membeli sendiri sepasang berkualiti kaliber supaya anda boleh mengukur diameter, ketebalan atau lain-lain dimensi item emas anda sangat tepat.

Emas adalah logam yang sangat padat, jadi beberapa pemalsu boleh membuat duit syiling dalam diameter yang lebih luas, untuk memberikan pampasan bagi logam yang kurang tebal. Jika anda membandingkan emas untuk besi, ia mengambil masa dua kali ganda jumlah zat besi untuk menyamai berat badan yang sama emas.

Penyaduran logam lain dengan emas masih membolehkan mereka untuk dipadankan dengan berat badan yang betul, tetapi saiz akan off. Perbezaan boleh menjadi sangat kecil, tetapi jika anda tahu apa yang perlu mencari, anda boleh melihat palsu.

Ujian Emas palsu # 2: Magnetic

Emas bukan magnet. Jadi, jika ia melekat, emas anda adalah palsu. Tetapi untuk melakukan ini, anda perlu lebih kuat daripada magnet purata. Jenis yang boleh didapati dari kedai perkakasan khusus patut melakukannya.

Perlu diingat bahawa pemalsu jelas tahu ini juga. Jadi mereka biasanya akan menggunakan logam yang tidak magnet untuk mengelakkan ini jenis pengesanan.

Hanya tidak menggunakan ujian ini sahaja.

Ujian Emas Palsu # 3: Berat

Jelas sekali, salah satu cara yang benar dan diuji sebagai memastikan anda mendapat apa yang anda pesan adalah dengan kuantiti. Dan berat badan adalah cara yang baik untuk menyemak.

Dapatkan diri anda kualiti, skala yang baik tepat. Kemudian, berdasarkan berat yang dinyatakan pada syiling anda, wafer atau bar, ia perlu dipadankan dengan sempurna.

Perlu diingat walaupun, emas yang ditimbang auns troy. Salah satu troy auns bersamaan dengan kira-kira 1,09714 "ukuran berat" auns, yang biasa 1 auns ukuran yang kita gunakan dalam kehidupan seharian.

Ujian Emas Palsu # 4: Visual

Mengetahui apa yang anda cari pasti akan membantu di sini. Ia adalah kemahiran yang dipelajari, tetapi memerhatikan keluar untuk apa-apa yang kelihatan ganjil atau tidak normal.

Seorang yang baik, kaca pembesar yang kuat pergi jauh untuk menentukan Aneh.

Anda boleh mencari imej yang berkualiti tinggi syiling atau bar anda, kemudian membandingkan dengan apa yang ada di tangan anda. Jadi teliti dalam pencarian anda untuk butir-butir minit, semua yang perlu tempat di.

Syiling emas adalah pilihan yang baik untuk emas "pelaburan." Anda lihat, pemalsu akan sering (tetapi tidak semestinya), palsu barangan emas yang lebih besar kerana ia lebih bernilai manakala mereka. Lagipun, jika anda akan melalui semua masalah yang sungguh-sungguh dan risiko, ganjaran juga mungkin menjadi besar.

Kaedah ujian saya telah diterangkan setakat ini terpakai bagi cukup banyak apa-apa bentuk "pelaburan" emas. Tetapi jika anda mengambil melompat dan memperoleh item emas yang bersaiz lebih besar, terdapat beberapa ujian lain yang boleh dilakukan untuk kebenaran.

Sebenarnya, sesiapa sahaja yang memiliki emas dalam bentuk bar yang lebih besar, katakan 10 auns dan ke atas, harus mempertimbangkan mempunyai ia disahkan.

Ujian Emas Palsu # 5: assay

Salah satu pilihan yang dikenali sebagai ujian assay api. Ini biasanya digunakan oleh peneroka emas / pelombong yang memerlukan kepastian mutlak bahawa sampel digerudi mereka adalah perkara yang sebenar.

Ujian kebakaran adalah satu kaedah kuno. Mereka adalah yang paling banyak digunakan dan dianggap paling dipercayai. Kelemahan adalah bahawa ia melibatkan penggerudian ke dalam bar emas untuk menyediakan sekurang-kurangnya ½ gram (0.2 auns) untuk diuji. Sesetengah rasa mengeluarkan walaupun kuantiti kecil bar akan mengambil dari integriti. Tetapi sesetengah peniaga emas, untuk jaminan mereka sendiri, akan membuat keputusan untuk mengurangkan bar anda jika anda telah bersetuju untuk menjual kepada mereka.

Satu lagi keburukan dengan ujian kebakaran adalah bahawa anda benar-benar hanya menguji bahagian kecil anda telah dihantar kepada penguji. Jadi, jika ada yang tidak sah atau logam yang lain di pusat bar, ujian itu tidak akan menemuinya.

Penguji assay biasanya akan mengambil masa kira-kira tiga hari dan caj kira-kira $ 35 untuk menguji sampel emas. Mereka juga akan menyediakan seorang pegawai menandatangani laporan dengan keputusan.

Ujian Emas Palsu # 6 : X-ray

X-ray penguji adalah satu lagi pilihan untuk memeriksa emas anda. Barang kemas kadang-kadang akan menggunakan ini untuk menguji mana-mana emas yang mereka beli.

Penguji cepat melakukan analisis kimia untuk menentukan apa unsur-unsur yang terdapat di dalam emas. Mereka juga boleh memberitahu kesucian dan kehalusan logam.

Ujian sinar-X tidak mempunyai ketepatan ± 1% Kedudukan, jadi sementara kecil, terdapat beberapa peluang untuk kesilapan. Kelemahan lain adalah bahawa ia adalah pada dasarnya ujian permukaan, jadi jika ada yang tidak sah atau bahan lain di tengah-tengah bar atau syiling, kemudian ujian X-ray tidak akan mengesannya.

Dari segi positifnya, ia adalah tanpa musnah dan tidak mengganggu, supaya integriti emas anda tidak akan dikompromi. Anda akan tahu, sekurang-kurangnya, jika permukaan item adalah emas sebenar.

Ujian Emas Palsu #

 7: Ultrasound

Ujian ultrasound adalah satu cara untuk "melihat ke dalam" emas anda. Ia menggunakan teknologi ultrasound yang sama biasa kepada semua wanita hamil.

Pada asasnya, kaedah ini mengimbas item, menyediakan imej digital bar emas.

Jika terdapat jurang udara atau bahan lain di dalam bar emas, ini akan muncul sebagai kawasan yang gelap pada imej skrin.

Ini adalah peralatan yang mahal, jadi ia boleh mencabar untuk mencari seseorang yang boleh menyediakan perkhidmatan ujian.

Kelebihannya ialah pengesan kecacatan ultrasonik boleh sebenarnya "melihat" di dalam bar anda, jadi keputusan menyediakan tahap keyakinan yang tinggi dalam integriti di bar. Jika anda ingin melihat bagaimana kerja-kerja ini, klik di sini untuk melihat demonstrasi video pendek.

Sudah tentu, ada ujian lain yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan risiko anda berakhir dengan palsu. Mungkin perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan adalah untuk membeli emas anda daripada peniaga yang bereputasi.

Walaupun ia kedengaran jelas, sedikit penyelidikan boleh pergi jauh. Tanya rakan-rakan atau kenalan untuk rujukan dan memeriksa laman web pudina kerajaan untuk "rakan kongsi" peniaga diniagakan.

Juga, pertimbangkan membeli dari peniaga yang menawarkan jaminan produk, serta janji masa depan untuk membeli balik apa-apa yang mereka sebelum dijual kepada anda.

Perlu diingat, walaupun, bahawa penipu terbesar dari semua adalah bank pusat sendiri. Sejak krisis 2008, Rizab Persekutuan Amerika telah mencipta berjuta-juta dolar daripada udara nipis.

Jadi insurans terbaik terhadap fiat lebih banyak wang pemalsuan adalah untuk memiliki beberapa emas fizikal. Hanya pastikan anda tahu siapa anda membeli dari dan apa yang anda mendapat. ( Pernipuan bukan hanyalah melibatkan individual tertapi juga telah melibatkan kerajaan seperti di America klick sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang pernipuan Emas Tungsten  )





NASIHAT PENTING:

Pencegahan adalah ubat yang terbaik.
Pastikan anda membeli dari sumber yang boleh dipercayai. Serpeti Pencetak Syilling Mint atau Bar


Membeli Emas atau Perak, untuk berada di pihak yang pasti, membeli hanya daripada sebuah bank yang disewa. Anda akan mendapat sijil dengan nombor siri. Ini memberi anda jaminan yang munasabah bahawa Emas adalah benar. Kedua, jika anda ingin menjual pada masa lain, anda tidak mempunyai masalah menjual kerana ia disahkan. Ini bukan cara yang murah untuk membeli emas atau perak, tetapi cara pasti.

 http://blogs.reuters.com/felix-salmon/2012/03/25/the-problem-of-fake-gold-bars/Flag Counter

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

Theme images by andynwt. Powered by Blogger.

Blog Archive

 

© Red Hibiscus, All Rights Reserved
Design by Dzignine and Conceptual photography